Indrukwekkend nieuw hoofdkantoor voor Scott

Scott heeft in het Zwitserse Givisiez een nieuw centraal kantoor voor al zijn medewerkers in gebruik genomen. Tot voor kort zaten de werknemers van alle merken die onder de Scott Sports Group vallen verdeeld over vijf locaties. Nu zitten de 330 werknemers allemaal samen en er kunnen er nog veel bij…

09/06/2019 - Tekst: Bart De Schampheleire

Links: de centrale inkomhal is simpelweg indrukwekkend. Rechts: de houten lamellen op de wanden zorgen voor een warme sfeer.

Scott Sports is veel meer dan enkel Scott dat naast fietsen en fietskleding ook spullen voor motorcross en skiën aanbiedt. (Het begon ooit trouwens allemaal met ski’s.) Onder Scott Sports vallen ook de fietsmerken Bergamont, Bold Cycles, Avanti en Malvern Star. Voeg daar nog onderdelenmerk Syncros en de outdoor merken Dolomite, Powderhorn, Bach, Lizard en Outdoor Research aan toe en je komt tot een flink pakket. In totaal werken er 330 mensen voor Scott Sports en die zaten tot voor kort verspreid op vijf locaties in het Zwitserse Givisiez, in de buurt van Freiburg.

Links: alle merken van de groep hebben hun eigen showroom. Rechts: de kleedruimtes zijn op maat van het bedrijf: groot.

Na 760 werkdagen (de bouw startte op 6 juni 2016) is de indrukwekkende nieuwbouw nu klaar en in gebruik genomen door het personeel. Verdeeld over zeven verdiepingen is er ruimte voor 600 werknemers, meteen een aanwijzing dat Scott nog een flinke groei verwacht. Bij de bouw van het nieuwe hoofdkwartier waren 550 mensen betrokken en de hele nieuwbouw kostte 60 miljoen Zwitserse Frank (ongeveer 67 miljoen euro). In het gebouw zijn vijftig vergaderzalen, een groot auditorium en alles samen is er 25.865 vierkante meter aan werkruimte beschikbaar. De combinatie van koel beton met warm hout en een boeiend spel van licht en schaduw zorgt voor een bijzonder apart gebouw met een heel eigen karakter. Aan de buitenkant vallen vooral de automatisch gestuurde zonneblinden voor de ramen op. Als de zon er op schijnt, sluiten de panelen vanzelf en ze gaan weer open als er minder licht is. De aluminium panelen worden door 880 elektromotoren aangedreven. In het gebouw hebben alle merken en submerken van Scott hun eigen showroom.

Tags:

Gerelateerde artikels

nieuws Slechts 62 procent van fietsers rijdt met voor- en achterlicht. Tijd voor actie!
29/10/2018 - Redactie

Slechts 62 procent van fietsers rijdt met voor- en achterlicht. Tijd voor actie!

‘Kijk verder’. Met die slogan is in Nederland een campagne op sociale media gestart om fietsers bewust te maken van het belang van kwalitatief goede fietsverlichting. Dit draagt volgens initiatiefnemer RAI Vereniging bij aan betere zichtbaarheid in het donker en geeft bovendien de fietser maximaal zicht op de weg en omgeving. Het aantal fietsslachtoffers in het verkeer moet met de campagne omlaag.