Deel dit artikel:

Louis Verwimp BV voedt verdere groei Eurosport nutrition

Grote kans dat de sportvoeding van Eurosport nutrition vanaf dit voorjaar in steeds meer Belgische en Nederlandse fietsenzaken is te vinden. Distributeur Louis Verwimp BV begeleidt de verdere groei van het merk in de Benelux.

Eurosport nutrition heeft een bloedband met de gelijknamige sportzender. Sinds afgelopen jaar zijn de producten in meer dan tien Europese landen verkrijgbaar, waaronder Nederland en België. Hieraan is ruim twee jaar van productonderzoek- en ontwikkeling voorafgegaan. De producten zijn van kwaliteitsingrediënten gemaakt. In de regel hebben de verwerkte stoffen een natuurlijke basis. In een reep met banaan- of kersensmaak zitten dus ook echt banaan en kersen. De productiemethode is zodanig dat fietsers de voeding gemakkelijk kunnen eten en drinken, ook bij inspanning op hoge intensiteit.

Assortiment

De producten van Eurosport nutrition, alle verkrijgbaar in meerdere smaakvariaties, zijn specifiek bedoeld voor duursporters. Er zijn twee reepsoorten: de Energy Bar voor snelle energie en de Oat Bar met havermoutvlokken voor effect op de (middel)lange termijn. Daarnaast zijn er twee gelsoorten: de Energy Gel + Magnesium voor een goede spierwerking en de Energy Gel + Caffeine voor een energieboost.

Naast de repen en gels zijn er nog twee producten in poedervorm. De Isotonic Sports Drink, bestaande uit koolhydraten en elektrolyten, heeft onder meer een hoog mineralenniveau voor maximale vocht- en energieopname door het lichaam en optimale spierwerking. Recent voegde Eurosport nutritition een Recovery Shake aan het assortiment toe. Kenmerkend hieraan is de toevoeging van Peptopro. Deze kleine, wetenschappelijk ontwikkelde peptiden bespoedigen het spierherstel.

In de winkels

Louis Verwimp BV verzorgt de distributie in de Benelux en treedt met fietsenzaken in contact over de toevoeging van Eurosport nutrition aan het assortiment. Belangrijke argumenten voor opname zijn onder meer de bovengemiddeld lange houdbaarheidsdatum en de marketingkracht. De zender Eurosport kan voor zichtbaarheid zorgen. Daarnaast zijn er vele (voormalig) topsporters en tosportorganisaties aan het merk verbonden. Voorbeelden daarvan zijn Fabian Cancellara en Liv Racing, de ploeg van Lotte Kopecky.

Gerelateerde artikels

NEW IN!

T-SHIRT

FIRE 4 YR RIDE