Slimme robot helpt Decathlon Amerika te veroveren

Eind vorig jaar opende Decathlon zijn eerste Amerikaanse vestiging in San Francisco en om de Verenigde Staten te veroveren doet de Franse sportwinkelketen een beroep op Tally, een slimme robot die door Simbe Robotics werd ontwikkeld.

17/10/2019 - Tekst: Bart De Schampheleire

Dat de fysieke winkels net zoals zovele andere sectoren in de toekomst (deels) gerobotiseerd zullen worden, staat als een paal boven water. Tally is een eerste voorzichtige stap in die richting want de door Simbe Robotics ontwikkelde robot neemt tijdens zijn ronde door de winkel het voorraadbeheer op zich. Tally rijdt door de winkel en scant daarbij alle RFID-labels. Op die manier weet Tally welke producten er op voorraad zijn en of alle producten zich wel op de juiste plaats in de winkel bevinden. Daarmee neemt Tally al het voorraadbeheer uit handen van het winkelpersoneel zodat de medewerkers zich over de klanten kunnen ontfermen.

Doeltreffender verkopen

Met de informatie die Tally verzamelt kan Decathlon nagaan in welke mate sommige producten beter of slechter verkopen door ze op verschillende plaatsen in de winkel te positioneren.

Leer alles over Tally en zijn werk in de Decathlon-winkel van San Francisco in dit filmpje. (Engels gesproken, niet ondertiteld.)

Tags:

Gerelateerde artikels