getest

Getest 100% Getest: Peaty’s XXX Solvent Degreaser en Foaming Drivetrain Degreaser
18/09/2019

100% Getest: Peaty’s XXX Solvent Degreaser en Foaming Drivetrain Degreaser

Steve Peat werd tussen 1998 en 2010 acht keer Brits Kampioen downhill, drie keer Europees Kampioen en één keer Wereldkampioen. In die periode won Peaty ook zeventien manches van de wereldbeker downhill. Nadat de prettig gestoorde Engelsman in 2016 zijn downhillfiets aan de haak hing, stortte hij zich met evenveel passie op een nieuwe uitdaging: onderhoudsmiddelen voor fietsen ontwikkelen. Naar een bruikbare merknaam hoefde Peaty in ieder geval niet lang te zoeken…

Getest 100% Getest: Mavic Allroad Pro schoenen
16/09/2019

100% Getest: Mavic Allroad Pro schoenen

Dat ze bij Mavic de gravelscene au serieux nemen blijkt uit het feit dat de Franse wielenbouwer en kledingfabrikant al twee jaar op rij een specifieke perspresentatie van gravelproducten op poten zette. Ook wel een beetje omdat de mannen van Mavic zelf bijzonder graag met de gravelfiets rijden, maar minstens evenzeer omdat het gamma gravelproducten van Mavic boomt. De Allroad Pro schoenen konden we na het gravel perskamp half juni meenemen voor een duurtest en hebben ondertussen een paar duizend kilometer op de teller.

Getest 100% Getest: Eddy Merckx 525
04/09/2019

100% Getest: Eddy Merckx 525

Dat een bestaand merk in je bedrijf opnemen en nieuw leven inblazen geen klusje van drie weken en vier dagen is, dat weten ze bij Ridley ondertussen ook. Met de Wallers 73 gravelbike, de Lavaredo 68 allround middenklasser, de Stockeu 69 klimfiets en het opgefriste custom staalgamma werden er weliswaar al een paar schoten voor de boeg gelost, op de grote vernieuwing van het Eddy Merckx gamma was het echter al een hele poos wachten. Vandaag haalt Belgian Cycling Factory (het bedrijf achter Ridley en Eddy Merckx) op de Eurobike het doek van over de 525, het nieuwe vlaggenschip dat het merk Eddy Merckx opnieuw de wind in de zeilen moet geven. Grinta! is er ook bij op de Eurobike, maar we hebben de fiets wel al getest.

Getest 100% Getest: Canyon Grail AL 7.0 SL
14/08/2019

100% Getest: Canyon Grail AL 7.0 SL

Verende voorvorken, dropper posts, omkeerbare bussen in de vorkpoten, dubbele sturen met een zwevende bovenkant, naar beneden geknikte liggende achtervorken, demping in de achtertrein en bizarre frameconstructies waarbij de staande achtervork niet meer aan de zitbuis is gelinkt: je komt wat tegen in de gravelscene. In de zoektocht naar beter, lichter, sneller en comfortabeler draaien de productontwikkelaars elke steen twee keer om zodat een mens zich zou gaan afvragen wat er verkeerd is met 'normaal'. Helemaal niks, zo blijkt na de test van de Canyon Grail AL 7.0 SL.