Vergelijkingstest Canyon Inflite CF SL 8.0 Team vs Stevens Super Prestige Force

Het veldritseizoen is weer in volle hevigheid losgebarsten en ieder weekend kruisen Wout van Aert en Mathieu van der Poel wel in één en of andere Vlaamse weide de degens. Voor de Grinta! Winterspecial haalden we de heren hun fietsen in huis voor een vergelijkingstest op het scherp van de snee.

22/10/2018 - Tekst: Bart De Schampheleire // Foto's: Frank Bahnmüller

Di2 derailleurs, carbon tubeless velgen en een geïntegreerde stuur/stuurpen combinatie: nee, de Canyon komt qua onderdelen niks te kort.

De knik van de bovenbuis/staande achtervork vraagt visuele gewenning, maar is wel slim bedacht.

De twee sterren van de show: de geknikte bovenbuis en de absoluut sublieme Shimano Ultegra Di2 RX achterderailleur. Hebbbbeuuh!

De Stevens heeft zwaardere aluminium wielen, maar compenseert dat meergewicht met een lichtere Sram Force CX1 aandrijving met vederlicht Easton carbon crankstel.

Een stuk klassieker van looks, maar wel bijzonder efficiënt.

De Sram Force CX1 groep heeft zijn waarde in het veld al bewezen.

De volledige test van de Canyon Inflite CF SL 8.0 Team en de Stevens Super Prestige Force lees je in de Grinta! winterspecial die je hier bestelt.

Tags:

Gerelateerde artikels

Getest 100% Getest: Pilot SCRAM Pinion
02/09/2020 - Redactie

100% Getest: Pilot SCRAM Pinion

Kom je met deze titanium fiets aandraven op een social ride, dan heb je meteen veel bekijks. Maar de echte eyecatcher van deze Pilot SCRAM gravelbike is de Pinion C1.12 gearbox die zich onder het bracket bevindt. Het interne versnellingssysteem met riemaandrijving is nagenoeg onderhoudsvrij en bijgevolg ideaal voor langere of meerdaagse tochten. Bij Pilot gaan ze er echter prat op dat de SCRAM ontworpen is om meerdere doelen te dienen. Dat moesten we toch even getest hebben.