Vergelijkingstest Canyon Inflite CF SL 8.0 Team vs Stevens Super Prestige Force

Het veldritseizoen is weer in volle hevigheid losgebarsten en ieder weekend kruisen Wout van Aert en Mathieu van der Poel wel in één en of andere Vlaamse weide de degens. Voor de Grinta! Winterspecial haalden we de heren hun fietsen in huis voor een vergelijkingstest op het scherp van de snee.

22/10/2018 - Tekst: Bart De Schampheleire // Foto's: Frank Bahnmüller

Di2 derailleurs, carbon tubeless velgen en een geïntegreerde stuur/stuurpen combinatie: nee, de Canyon komt qua onderdelen niks te kort.

De knik van de bovenbuis/staande achtervork vraagt visuele gewenning, maar is wel slim bedacht.

De twee sterren van de show: de geknikte bovenbuis en de absoluut sublieme Shimano Ultegra Di2 RX achterderailleur. Hebbbbeuuh!

De Stevens heeft zwaardere aluminium wielen, maar compenseert dat meergewicht met een lichtere Sram Force CX1 aandrijving met vederlicht Easton carbon crankstel.

Een stuk klassieker van looks, maar wel bijzonder efficiënt.

De Sram Force CX1 groep heeft zijn waarde in het veld al bewezen.

De volledige test van de Canyon Inflite CF SL 8.0 Team en de Stevens Super Prestige Force lees je in de Grinta! winterspecial die je hier bestelt.

Tags:

Gerelateerde artikels

Getest 100% Getest: Wilier Cento1 Hybrid
07/11/2018 - Bart De Schampheleire

100% Getest: Wilier Cento1 Hybrid

Wie zich herinnert dat de huidige partij Groen in 1979 als Agalev werd opgericht, is sowieso een potentiële koper van een Wilier Cento1 Hybrid wegens oud genoeg. Agalev was de afkorting van ‘Anders GAan LEVen’ (later werd er ook ‘Anders Gaan Arbeiden, Leven En Vrijen’ van gemaakt, LOL), voor wie op een racefiets met elektrische trapondersteuning rijdt zou ik een nieuwe partij willen oprichten: Agafiets. Van ‘Anders Gaan Fietsen’.